Rallin MM-sarja on maailman kovatasoisin rallikilpailu, joka koostuu ympäri maailmaa ajettavista kilpailuista. Virallisesti kuljettajien MM-sarjaa on ajettu vuodesta 1979, sitä ennen ajettiin vuodesta 1973 alkaen ainoastaan autonvalmistajien mestaruudesta. Nykyisin kilpaillaan myös juniorimestaruudesta sekä tuotantoautojen mestaruudesta.
MM-sarjan järjestää kansainvälinen autoliitto FIA , joka on perustettu 1904. Sen pääkonttori on Pariisissa ja presidenttinä toimii formulapiireistäkin tuttu Jean Todt, jonka ralliura alkoi jo 70-luvulla. Tuolloin hän toimi kartanlukijana suomalaisille rallitähdille, kuten Hannu Mikkola ja Timo Mäkinen.
Suomalaiset ovat rallikansaa, ja ralleja seurataan ahkerasti sekä paikallisella että kansainvälisellä tasolla. Ehkä siitä johtuen Suomesta on noussut monia merkittäviä rallikuskeja.
Ensimmäinen FIA-cup tuli Suomeen jo 1978 Markku Alénin toimesta, kartanlukijana Ilkka Kivimäki. Varsinainen MM-sarja alkoi vasta seuraavana vuonna, ja sen voitti tuona vuonna ruotsalainen Björn Waldegård. Ensimmäinen suomalainen maailmanmestari saatiin vuonna 1981, kun Ari Vatanen voitti parinaan englantilainen David Richards. Vuonna 1985 voitti riihimäkeläinen Timo Salonen mestaruuden kartanlukijanaan Seppo Harjanne.
Seuraavana vuonna voittajaksi seppelöitiin ensimmäisen kerran Juha Kankkunen, joka on toinen kahdesta suomalaisesta, jotka urallaan voittivat neljästi; toinen on Tommi Mäkinen.
Juha Kankkunen on syntynyt 1959. Ensimmäisen rallikilpailunsa hän ajoi jo 12-vuotiaana jääradalla.
Hän oli ensimmäinen nelinkertainen maailmanmestari. Kankkunen voitti ensimmäisen MM-rallinsa vuonna 1985 Safari-rallissa. Ensimmäisen maailmanmestaruutensa hän voitti Peugeotilla 1986. toisen ja kolmannen mestaruuden 1987 ja 1991 Lancialla sekä neljännen 1993 Toyotalla. Hän jatkoi uraansa vielä vielä lähes kymmenen vuotta. Nykyisin Juha Kankkunen on osakkaana Juha Kankkunen Driving Academyssa, joka toimii Kuusamossa, ja järjestää ralliin sekä Lappiin liittyviä tapahtumia yrityksille ja yksityisille. Rally Taxissa pääsee itse maailmanmestarin kyytiin erikoiskokeelle, ja samalla pääsee tutustumaan Kuusamon ainutkertaiseen luontoon. Juha Kankkunen voitti urallaan 23 rallin osakilpailua.
Tommi Mäkinen (s. 1964) on toinen suomalainen neljään maailmanmestaruuteen yltänyt kuski. Hän aloitti voittoisan uransa jo 14-vuotiaana, jolloin voitti traktorikynnön piirimestaruuden. 19-vuotiaana hän voitti lajin ensimmäisen suomenmestaruuden, joita kertyikin kaikkiaan kolme. Mäkinen rakensi nuoreƒmpana veljen ja kavereiden kanssa peltoautoja, joilla harjoitteli ajamista muun muassa jääradoilla. Mäkinen työskenteli metsäkoneenkuljettajana säästääkseen rahat ensimmäiseen ralliautoonsa, joka oli Ford Escort RS 200. Ralliura alkoi Nokialla lokakuussa 1985 ja ensimmäinen voitto tuli jo tammikuussa 1986. Suomen mestaruuden 1987 jälkeen Mäkinen valittiin Finnish Junior Rally Teamiin. 1990-luvun alun ammattimaiseksi kuskiksi valmentautuminen tuotti vihdoin hedelmää 1996, kun hän voitti ensimmäisen maailmanmestaruuden. Myös kolmena seuraavana vuonna Mitsubishi siivitti Mäkisen mestariksi. Näistä vuoden 1998 rallin voitto on legendaarinen: Tuolloin viimeisellä erikoiskokeella johdossa olevan Carlos Sainzin auto syttyi tuleen, ja Sainzin keskeytettyä voittajaksi kahden pisteen erolla julistettiin Tommi Mäkinen.
Markus “Bosse” Grönholm on 1968 syntynyt kaksinkertainen rallin maailmanmestari. Hän voitti mestaruutensa Peugeotilla vuosina 2000 ja 2002. Grönholm aloitti moottoriurheilu-uransa motocrossilla vuonna 1981, mutta vaihtoi polvien loukkaantumisten takia 1987 ralliin. Ensimmäinen suomenmestaruus tuli 1994 ja vuonna 1998 Grönholm otti vastaan Peugeotin MM-tallin tekemän tarjouksen. Tuolloin jo yli kolmekymppinen kuski voittikin heti marraskuussa 2000 ensimmäisen maailmanmestaruutensa. Suomalaisista kuskeista Grönholmilla on eniten MM-sarjan osakilpailuvoittoja, peräti 30. Nykyisin hän pyörittää Inkoossa kauppakeskusta.
Kansa on juhlinut voittoisia rallikuskejaan ankarasti, ja voitonjuhlia on pidetty vaikkapa Partyking.fi -sivuilta tilattujen juhlatarpeiden kanssa. Viime vuosikymmenen MM-rallia ovat hallinneet ranskalaiset, mutta tämän odotetaan muuttuvan lähivuosina. Tommi Mäkisen johtaman Toyota-tallin Jari-Matti Latvala on yksi parhaiten menestyneistä kuskeista viime vuosina, ja odottaa sopii, että MM-seppele löytää tiensä Suomeen lähivuosina.